Translate

2023. január 23., hétfő

Az ÖREGEDÉS


 Beszélgessünk az öregedésről!


A petesejt megfogan, persze előtte is van elöregedési idő, hiszen a pete elhal, az ivarsejt elhal. 
De amikor már megfogan, zigóta lesz, petesejt halmaz, embrió. Várjuk a heteket, fejlődjön a magzat, majd megszületik a gyermek. Nézzük fejlődik-e korának megfelelően azaz öregszik. Bölcsibe megy mert elérte azt a kort (öregedett) hogy mehet a bölcsibe, majd az óvodába, aztán nézzük, hogy testileg és lelkileg öregedett már annyit, hogy iskolaérettnek lehet nyilvánítani. Minden évben megünnepeljük a születésünk napját, tehát öregedtünk. Általános iskola, szakiskola szakközépiskola, egyetem. Munkahelykeresés. Maga még túl fiatal, maga már túl öreg Felvesszük-elbocsájtjuk kora miatt. Jaj és most vegyük elő a nőket. A nő menstruál, ivarárett, fogamzóképes. Lesz-e terhes vagy nem?
De eljött az a kor amikor már nincs havi ciklus, nincs menstruáció.

Olvasom valaki történetét a menopauza időszaka alatt érzett depresszió, és hogy öngyilkos gondolatai támadtak.

Én 44 éves koromban már nem menstruáltam azaz ennek már 14 éve. Annyi gondom bajom volt akkor és kellett megoldani a szituációkat, hogy önmagammal nem is foglalkoztam. Öregedtem és kész.

Nem volt hőhullám, nem volt depresszió de még öngyi sem akartam lenni. Még örömöket találtam, fotóztam volt endorfin. Lányaim tanultak, elballagtak izgultunk, érettségi felvételi szóval zajlott körülöttem az élet.

Ám jött a fibromyalgia a magas vérnyomás a széklet és vizelettartási gondok ebből adódó szorongás, a depresszió. a teljes testre kiterjedő fájdalom, az orvosok által okozott lelki bántás, csalódás a tablettákban, csalódás az egészségügyben. Tehetetlenség minden szinten. 

A mai napig nem kérdeztek arra, hogyan érzem magam, hogy már nem menstruálok, hogy vannak-e ebből panaszaim, ha azt mondom, hogy izzadok, akkor kinevetnek. 
Kész, ennyi az orvosokról. 

Mivel már úgymond megöregedetem, hiszen 59 leszek novembeben és 6 év a nyugdíjig, talán irigykedek azokra akik még erejük teljében vannak és napi 16 órán át tevékenykednek. 
Irigy vagyok én óránként kénytelen vagyok lepihenni. Ám éjfél után nem sokkal felébredek, teszek-veszek és 2 óra múlva visszafekszem. Pihenek, ám nem alszok. Csak fekszem a bal oldalamon kényelmesen eligazítva minden porcikámat. Meg is riadtam az előbb, mert jött a bordaközi izomgörcs. Úgyhogy helyezkedtem is a még kényelmesebb pozicióba. Ám hallom beleimet így futás a wc-re. Na ennyit a hajnali pihenésről. 
A napokban olvastam valaki tollából, hogy az öregeknek már nincs becsülete nincs megbecsülése. 
Mikortól öreg az ember? Ha nyugdíjas kort eléri? Nyugdíj mellett tud dolgozni, ha ereje engedi. Ám én öregnek gondolom magam, 50 % egészségem oda van. Pedig még csak 59 leszek. Tehát nézőpont kérdése, ki az öreg. Szükségetek van-e az öreg ember tanácsaira, tapasztalataira? Bezzeg az én időben.... Nem akarok anekdotákat mesélni, amikor a nagyszüleimnél nyaraltam, mert nem tanítottak meg a sparheltba begyújtani, (ehhez még nem vagy elég öreg) Nem hordattak vödör vizet a közkútról, ehhez még kicsi  vagy. Nem találtak nekem a koromhoz megfelelő feladatot. Aztán ahogy nagyobb (öregebb) lettem,megtanultam kukoricát morzsolni. Van-e még kukoricamorzsolás? Vagy ezek már elavult tudások? Krumplit, borsót vetni? Csirkéket etetni? Nyulakat gondozni? Galambokat reptetni?

 A tudásom elavult és kész. Mit tudok én? Milyen hasznot tudnék még a köznek hajtani? Ám nem találom a cikket, lehet hogy telefonon olvastam el. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Elkísérjelek?

 Vasárnap délután van. Kicsi lányom beszél, hogy el kellene még menni egy boltba, mert ötnapozik és még kellene ez meg az. Elkísérjelek? Ez ...