Translate

2022. március 26., szombat

Képzelt riport negyedik rész

 Riporter- egy 10-es skálán hogyan írnád le a fájdalmaidat?
Én- mondjuk egy olyan izomgörcsöt 10-esnek értékelek, amikor már-már eszméletemet veszteném. 
3-asnak egy-egy nyilalást, legyen az boka vagy kéz. 7-esnek amikor inhüvelygyulladásra jellemző, 9-es a talpi bönye és achilles sarok fájdalom. 4-esnek a csípőtáji mindkét oldali szúró lábba lesugárzó fájdalom. Olyan hogy enyhe 0 vagy 1 vagy 2 nem tudom volt-e az elmúlt években.
Kibővítve: 10-es a bordaközi izmok görcse, mész a járdán és hátra kell nézned a sarkon, hogy nem érkezik-e lekanyarodó autó. Ha a fejedet fordítod csak hátra már meg is van a görcsölés, vagy krumplit pucolsz. Állni az asztal mellett (nem ülök le a krumplipucoláshoz 4-5 szem miatt) csak próbáld ki érezd az izmaidat. Mostanában például ezt hívják telefonos S-nyaknak. Tehát oda kell figyelnem, az utcasarkon megállok és teljes testtel fordulok a hátam mögötti irányba. Autót sem tudnék vezetni ez miatt. 
Hogyan tudnám bemutatni? Nekem nincsenek erre eszközeim. Voltam egyszer a Vakok és gyengénlátók programján. Szemkendőt fel és illatokat kellett felismerni és ujjaimmal különböző felületeket simogatni. Vagy milyen lehet hallássérültnek lenni. Kézjelekkel kommunikálni. 
De milyen izomfájdalmakkal élni azt hogyan tudnám érzékeltetni. Talán egy sokkolóval?

Bevásárlás: volt egy nagy hátizsákom és mivel utálok szatyrosan cipekedni, a hátizsák praktikus. Most kis hátizsákom van. Ahhoz hogy felvegyem a karommal a hátam mögött kell kutakodni a vállpánt miatt. Tehát arra kell ügyelnem, a boltba a hátizsákot felteszem a pakolópolcra, szépen elrendezem benne a vásárolt árut és eligazítom a pántokat a hátizsák felvételéhez. Tehát ha ilyenekre figyelek, elkerülhetem az izomgörcsöt. Nem szeretem nappal a csillagokat látni. Volt már olyan élményed, hogy valami fájdalmas ért és szemeid előtt kezdett elsötétülni a világ, látásod beszűkűl, csillagok pattognak? Én csak arra figyelek, hogy lélegezzek minél szabályosabban, nehogy az agyam letiltson. 
9-es a talpi bőnye és achilles sarok. A talpunk tele van kis izomtömlőkell és inakkal a lábfejünk is. A kezeidet ha megnézed, az ujjaidat mozgatod, az szem előtt van. A talpaidat nem szoktad nézegetni. Járáskor a lábfejek fájdalma. Még ki sem keltem az ágyból, a talpaim már jelentkeztek, sétálok rajtuk, mert hát wc-re kell menni felébredés után a tablettát kell bevenni, a macskáim rosszalkodnak, lényeg hogy előtte azon vagyok hogy megtornáztassam a talpizmaimat. Egy hosszútávfutó blogját olvastam, hogyan mozgassam be az izmokat. Mert hát az orthopédus azt mondja: magának lúdtalpa van. Megyek azaz csak mennék a lépcsőn, de próbáld ki te is figyeld meg milyen izmok működnek a lépcsőn járáskor le és fel. Kezd el! Lelépsz egy fokot és a másik lábad sarkában az izom nem akar csinálni semmit hanem megmerevedik. Ez fájdalommal jár, tehát hogy ezt kiküszöböld a lépcsőn féloldalasan kezdesz lemenni. Öregesen mondhatnánk egyszerűbben egyik le másik mellézár. Vagy például mentem le a lépcsön, már levegőben volt a lábam és a csipőből induló fájdalom le az egész lábamon, hogy a testsúlyomat nem tudtam ráhelyezni, nekiestem a falnak.Ezek a fájdalmak naponta többször előjönnek. 
A telefonomból ki is vettem a lépésszámlálót, mert ugyebár azt mondja, hogy napi 10 000 lépés az egészséges szívért, vagy a vérnyomás szintentartása vagy a kalória lemozgása vagy bármi miatt. Ám nem ilyen lagymatag séta mellett amit én csinálok, hanem intenzív mozgással. Próbáltam az általam bejárt útvonalon intenzíven, aztán sétálva, de zihálás lett a vége és ráadásul a lábszáraimba beleálló fájdalom miatt már féloldalasan mentem. Ilyen volt épp nemrégiben az eset, hogy sürgősségire kellett vinni a lányomat. Telefonált, hogy végzett. Én nem lehettem bent vele így hazajöttem sétálgatva. Ám ő végzett, így elsétáltam a Blahára, felszálltam a villamosra a corvinig utaztam vele és onnan már megpróbáltam sietni, most nem jár a metró a tömött metrópótlóra nem akartam felszállni egyébként sem volt nálam vonaljegy GO-val meg nem akartam venni. 1 megálló inkább legyaloglom. Tudtam, hogy a gyógyszertárnál vár rám, így még le is tudtam vágni egy kis távot. De már a lábaimat alig bírtam tenni egymás után. Már kezeimmel is rásegítettem. Majd haza taxival. Hát az autókból való kiszálás sem egy egyszerű dolog, mert az ülés is fájdalmas sőt nagyon fájdalmas. Szinte kiborulok a járműből. Hát szerencsésen végződött az a nap, de mondtam, hogy hagyjanak nagyon pihenni 1-2 órát hogy regenerálódjak. 
Tehát a talpi bőnye fájdalmai. Lefekvés után kezdem el tornáztatni, ahogy én jónak érzem.
Csípőből induló fájdalom. Januárban volt 1 éve, hogy két pontban elindulú fájdalmakra lettem figyelmes. Ám az orvos telefonon rendelt a covid miatt. Júliusban mentem a neurológushoz de őt ez a fájdalmam nem érdekelte. Háziorvosomnak szeptemberben mondtam, ő akkor osteoporozis vizsgálatra küldött, menjek a reumatológushoz ő majd adja oda a beutalót. Tehát eltelt 1 év a szúró nyilalló fájdalom maradt, nincs baja a csontjaimnak. 
Ínhüvelygyulladásszerű fájdalmak. Még szerencsésebb az amikor a bal kezemben van ez. Nem dominins kéz, de ha a jobb kezemben van, hát az szörnyű. Vagy a teregetésnél. Amikor az egész karjaidat kell mozgatni. Vagy a nyakizom a bolintó izom a rágóizom. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Elkísérjelek?

 Vasárnap délután van. Kicsi lányom beszél, hogy el kellene még menni egy boltba, mert ötnapozik és még kellene ez meg az. Elkísérjelek? Ez ...