Translate

2022. március 25., péntek

Képzelt riport harmadik rész

 Riporter- hogyan álltak hozzád mint beteghez az orvosok?
Én- itt megint egy orvosos oldalt akarok megmutatni ezt is tavaly fedeztem fel.
Ám ott kezdeném még 2012-ben hogy minden izületemben fájdalmat éreztem. Ha már az egyik gyerekemmel a sportkórházba járkáltunk akkor már ott kerestem reumatológus. Kértem, hogy csináljunk röntgeneket, csuklóim bokáim, térdeim, combcsontjaim fájtak. Elhajtott azzal, hogy ennyi röntgen ártalmas. Majd hogy menjek osteoporozis vizsgálatra, valamint góckutatást javasolt. Annyiban hagytam a dolgot, mert a háziorvosom el se olvasta a papírt. Szájsebészettel kezdtem volna de ahhoz előbb panoráma röntgen kellett volna ami 4000.- volt. Így akkor a vizsgálatást fel is függesztettem. 2015 nyarán őszén lobbant fel a tetőtől-talpig fájdalom. Ám úgy tünt az orvosok nem vesznek komolyan, biztosan szimulálok. Ezt a hozzáállást ma is érezni, hiszen kézzelfoghatóan nem diagnosztizálható. Nincs dagadás, nincs bőrpirosság. Csak a fájdalom, sajog szúr lüktet, hasogat, görcsöl. Most is amikor ennek aki most kezel orvos, mondom hogy fibromyalgiám van elfordul, hogy takarja az arcát és úgy mondja hogy mindenkinek ez a betegsége. Nem értem, nem embert kezel ő egy betegségfélét akar kezelni, betegséget ami látszólag nincs. Hiszen most sincs baja a csontjaimnak. Vannak ugyan kisizületi gyulladások, de csak a gerincet vizsgálta. De most gondold el, hogy kezedben a forró fazék tésztalé, épp szürnéd le a tésztát, és hirtelen fájdalom hasít rotáláskor a csuklódba. (rotálás például amikor a kulcsot elfordítod a zárban)Tudjuk ezt hívnák emberi nyelven kéztőalagút szindrómának. Felvennél egy tollat, mert írnod kell, de az ujjaid nem tudják megfogni. Bagatel eset. De amikor ez napjában más tárgyak megfogásának próbálásakor is előfordul, villa, tojás és még sorolhatnám.
Az orvos nem tudja hová is tegye mert utána kéne olvasnia, hogy hoppá lett egy ember aki fájdalmai miatt hozzám fordul, de nincs a kezében szakirodalom, mert nincs szakirodalma. Végülis a betegséggel élő személy maga a hibás, mert nem megy gyógytornára, nem kér fiziokezelést mert nem hisz benne.

Vagy a családom tagjai, akik képtelenek voltak elolvasni amit nekik linkeltem, hogy nézzétek nem vagyok egyedül, már más is írt blogot a betegségével kapcsolatosan.
Aztán mondom a gyereknek, hogy kend be a hátam. Felnyomja a kenőcsöt és egy ponthoz ér az ujja, mondom neki, hogy ott fáááááj, erre még jobban ott dörzsöli a kenőcsöt. Már majdnem sírok, hogy hagyja abba, mert ott fáj. De hát anya a masször is olyan pontokat masszíroz ahol fáj. Nem értette meg, mi a kettő közt a különbség. 
Apropó masszírozás, az ORFI-ban voltam nappali kórházban, és néz rám a masször, kérek-e kezelést-nem kérek kezelést. Egyszer régen masször megmaszírozott, ismerős nő volt masszörként a Dagályban dolgozott. Úgy beállt a nyakam egy hétig nem bírtam a fejem elfordítani. Mondja a másik- úsznia kéne. Víziszonyom van- hát maga mindent elutasít, így ne is várja, hogy meggyógyuljon.
Tehát az orvos szemében szimuláns, a képzelt beteg, de a bizottság előtt is ez van- bizonyos tünetekre adnak pontokat. mi és mennyire befolyásolja az életminőséget a 100 %-ból mennyi marad. Az hogy valaki felébred és mégis fáradt, hogy irritábilis bélszindrómája van (erre mindjárt visszatérek) a gyógyszerektől esetleg kába a feje, memóriazavarral küzd. Ha nincs róla papír, mert miért lenne, mert a memória ambulancián ezt nem tudták kimutatni, mert a demenciát vizsgálják. Meg tudom rajzolni az óra számlapját, meg tudok jegyezni 3 szót, igaz, hogy a 100-tól visszafelé 7-essével nem tudok kivonni stb. De ő nem látott memória problémát. Ám nem emlékszem, hogy mennyit fizettem a hentesnél. Be van vezetve, hogy minden vásárláskor elkérem a blokkot, ha nem ad blokkot, akkor felírom a cetlire, majd hazaérve felvezetem az excelbe. Ám ma voltam a hentesnél, fizettem, bejön utánam a nő a gyerekkel, visszajárót elteszem, oldalról bejön a hentes és köszön én már pakolom el a vásárolt holmit, de még úgy rémlik a visszajáróval a blokkot is eltettem. Ám sehol sincs a blokk. Zavar, igenis zavar. Mert épp a vásárlás a pénzkezelés amin megbuktam. Azóta szigoruság van, nem vásárolhatok össze mindent amit csak gondolok. De most ne a boltkórosságra gondolj, kizárólag élelemre. Tartalék élelem, a nem tudom mit kéne főzni élelem, ilyen-olyan szalámi. Szóval élelemre többet költöttem, a lakbér kárára. 
Visszatérve az irretábilis bélszindrómára: ugye milyen szépen nevezik a folyamatos büdös szellentést?!
Ez a nő folyton büdöseket fingik, mondhatnánk ilyen brutálisan is. 
A szorongás ebből a szempontból a totális elzárkózás. Nem tudsz sorban állni, nem tudsz beszálni a liftbe társasággal. A nyilt utcán is szétnézel magad körül, mert érzed, mindjárt jön belőled a fing. Hosszan és akárhogyan próbálod hangosan. 
Ez az irritábilis bélszindróma.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Elkísérjelek?

 Vasárnap délután van. Kicsi lányom beszél, hogy el kellene még menni egy boltba, mert ötnapozik és még kellene ez meg az. Elkísérjelek? Ez ...