Translate

2022. március 24., csütörtök

Képzelt riport második rész

 Riporter- a gyógyszerezésről szeretnék kérdezni...
Én- mielőtt a gyógyszerezésről beszélnék javaslom hogy ezt olvassa el mindenki. Ha nem tud angolul a szövegre jobb klikk fordítás magyar nyelvre.
Tehát a gyógyszerezés: nehezen fogadtam el hogy a végtelenségig naponta gyógyszert kell bevennem. Utálom amikor megakad a torkomon, de legalább olyan érzés. Talán közrejátszik a nyelési nehézség, de ezt nem vizsgáltattam ki. 
A doktorok megállapították, hogy az antidepresszáns és a pregabalin kombinációja sikeresen csökkentheti a fájdalom és izomgörcsöket. Már ha bírja a paciens. 
Nézzük az én esetemet. Cymbalta, majd Rexetin, amik hasmenést okoztak így szedésükkel fel kellett hagynom. Ez 2017-ben volt. Majd 2018 júliusában Ludiomil lett felírva egy másik orvos által. Mivel féltem az újabb hasmenéstől, így nem is szedtem be. Ezután mentem a memória vizsgálatra. Az az orvos a vezetője aki cikkezett a fibromyalgiáról is, de már csak ilyen az internet a cikk elérhetetlen. Ő azt mondta hogy beállítaná a gyógyszerzést, de mire megadtam magam a fájdalomnak és kértem volna a gyógyszerbeállíást, az orvos témát váltott ő már csak a demenciával akar foglalkozni. Na nesze neked neurológus! Találtak a bal lábamban valami érzékelvezetési problémát, ami után kellett találnom immunológust, Lupus vagy Sjöngrenre gyanakodott. De ott sem volt semmilyen elváltozás. Mint kiderült a laborvizsgálaton hogy prediabéteszem is lett, erre Merckformint írtak fel délbe 1 szem. Azt mondja a háziorvosom, hogy kenegessem a lábfejemet Milgammával. Ha beírsz a googleba keresést akkor reklámokkal találkozhatsz és erre dobta ki nekem, hogy megalakultak központok a diabéteszes láb vizsgálatára, erre kértem beutalót. Ott is kimutatott valami idegi elvezetés problémát és thiogammát javasoltak, de nem bírtam szedni émelyegtem tőle, és erre azt mondja a másik neurológus, hogy a pragiolát javasolja azaz rendes nevén Lyrica amit a szakirodalom is javasol a fibromyalgiára. Tulajdonképpen célegyenesben lennék és a Ludiomil+Pragiola kettős kombinációval élhető is lenne az életem. Nincs fájdalom. Ám egyszercsak nem kapni a Ludiomilt, nincs raktáron sem az OGYEI honlapján megnéztem, hogy már nem forgalmazza Magyarország. Na puff. Kezdhetek mindent előről. Ám nincs másik antidepresszáns ami nem okoz hasmenést. 
El szoktátok olvasni a Betegtájékoztatót? Ugye hogy nem. Kiváncsi voltam, hogy a sok gyógyszerben mi az ami hasmenést okoz. Vagy emelkedett vércukorszintet... Van a hatóanyag és van a vivőanyag. Laktóz vagy magnézium, vagy kukoricakeményítő. De ezeknek nincs feltüntetve hogy mennyi. Akkor nézzük meg van-e laktózintoleranciám, hiszen nem igazán fogyasztok tejterméket. Ám csak lehetőség hogy idősebb korban az emésztőrendszer nem fogadja be a laktózt, izomfájdalmaimra azt mondja a magnéziumot kéne szednem, és ekkor kiderült, hogy a magnézium okoz nagy mennyiségben hasmenést. Ám nem tudom kiszámolni, hogy a gyógyszereimben mennyi van belőle. Így több gyógyszertől megváltam. Például a Miderizone vagy a Merckformin ja és miután csökkentettem a gyógyszerek számát, már gyomorégésem sincs.
Tehát maradt a Letrox, Coverex, Covercard, Pragiola és a vitaminok.
Az izomgörcsök: biztosan ébredtél már úgy hogy a lábikrád begörcsölt és az milyen kellemetlen. Nekem a combizom vagy leginkább éjjel nappal a bordaközi izmok görcsölnek be. Váratlan helyzetben, fel akarom venni a hátizsákot, vagy hátra akarok nézni, meg szeretném nézni a hasamat. De a 16 nappal ezelőtt felírt Sirdaludot sem fogom szedni. Mert annak is emelni kellene a napi adagját, tehát a szervezet hozzászokik...
A szakirodalom javasolja az orvosi marihuanát, de Magyarországon nem engedélyezett. Én meg nem kockáztatok. 
Le vagyok százalékolva egészségi állapotom 47% de most kértem felülvizsgálatot, mert érelmeszesedés vaszkuláris demencia depresszió folytatólagosan romlik. 
Mi is a memóriámmal a baj? Az hogy nem jegyzek meg bevásárlólistát? Nekem inkább az tünt fel, hogy ismerőseim nevét felejtettem el. Akiket évekig fotóztam rögzítettem munkásságukat, dolgoztam velük. És egy napon ott állok és erősen gondolkodnom kell, mi a neve. Persze olyan is volt már, hogy megbeszélve a mit kell főzni és beérve a piacon ott állok középen és erősen gondolkodok mi is lett megbeszélve. 
Na most elképzelheted az ilyen problémák más munkámra hogyan hatnak ki. Mint egy civil szervezet vezetője pályázatokat kell beadni, mert pénz kell. Időben mindig minden legyen a helyén. 
Nagyon stresszel, jól olvastam-e mit kell csak online szkennelve feltölteni, vagy papíron el is kell postázni meg ilyenek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Elkísérjelek?

 Vasárnap délután van. Kicsi lányom beszél, hogy el kellene még menni egy boltba, mert ötnapozik és még kellene ez meg az. Elkísérjelek? Ez ...