Translate

2021. augusztus 8., vasárnap

Lelki abúzus vagy ésszerű gazdálkodás.

 Olvastam egy riportot, hogy milyen kifinomult lehet egy kapcsolati erőszak nem fizikai, hanem lelki. 
Én is átéltem ezt miközben 5 gyereket neveltem fel ebben a kapcsolatban és 19 év után 3 napig titokban költöztem el az 5 gyerekkel Budapestre albérletbe, és már ez a negyedik albélet ahol élünk. Viszont most nem szabad az anyagi megszorítást abúzusnak megélnem és most ezen dolgoznom kell.
Én jelenleg rokkantságit kapok a szerény 48 685.-ot az albérletben négyen élünk két lányom már külön-külön háztartásban.

Az albérlet összege 216 000.- plusz az élelem és a gyógyszereim. 
Viszont még egy nappali tagozaton tanuló mindjárt 20 éves van ebben a háztartásban.
Tehát háztartásokról beszélek és nem családról.
Olvashatjuk a hírekben, hogyan inflálódott el a pénzünk, az árak emelkedtek, a bérek pedig alig. 
Nem mertem több pénzt kérni a háztartásba. Ez volt a probéma. Nem ültünk össze és nem írtuk le kockás papírra mennyi kell az albérletre és mennyi kell a konyhára. 
Viszont most minden hétvégén összeülünk és közösen találják ki, hogy mi legyen főzve, egy hétre mennyiből gazdálkodhatok, mikor és mit kell bevásárolni. 
Például most 29700.-ot költhetek élelemre, de ha lehet ebből sporoljak meg kb 6000.-ot. Van egy listám is aszerint kell a háztartásba élelmet venni és írnom kell egy listát, amit meg kellett volna vennem de az eredeti listán nincs fent, mondjuk elfelejtettem, hogy Domestos elfogyott ezért nem került fel a listára. Így a második listára kerül. 
Amikor az élet maga egy lelki abúzus, amikor nagyon be kell osztani a pénzt. Mindennek alapja a PÉNZ.
Tehát az albérletet egy olasztól béreljük aki 2008-ban létesített Magyarországon kft-t ingatlankezeléssel akart foglalkozni, két lakása van. Van egy ügyintéző magyar nő, aki viszont ingyen végzi az ügyintézést azaz a számlák neki érkeznek, ő amikor gondolta emailban elküldött 6 havi gáz-villany-víz számla összegét. Én azt a táblázatomba felvezettem kijött plusz-minusz. Akkor még 210 000.-ot utaltam havonta. 
Viszont az utalással elcsúztam, a két év alatt hátralékba kerültem. Fontosabb volt, hogy élelem legyen itthon és tavaly márciusba jött a covid. Anyám is az idősek otthonából nem mehetett ki így oda is rendeltem. Idén márciusban mindket is elkapott a járvány így házhoz szállítás megdobta a kiadásokat. 
Tehát a lényeg! Most nem szabad arra gondolnom, hogy gazdasági abúzus ér családon belül, hanem egy ésszerű gazdálkodást viszünk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Elkísérjelek?

 Vasárnap délután van. Kicsi lányom beszél, hogy el kellene még menni egy boltba, mert ötnapozik és még kellene ez meg az. Elkísérjelek? Ez ...