Translate

2021. június 7., hétfő

A gyász

Lassan 5 éve élek ebben a társasházban. Csendes körfolyosós ház, régen itt élő tulajdonosok, tegnap beköltözöttek. Idősek és fiatalok.
Most mégis arról szeretnék írni, hogy megviselt az anyukám korabeli nő halála. 
Egyedül élt, de nem magányosan, hiszen itt voltunk neki mi többiek. A virágaimat mindig dicsérte és amikor elment a tulipánok épp csak bimbóztak. A covid járvány miatt egyébként megtartotta a 3 lépés távolságot. Boldogan vette fel az oltást, mondta hogy kínait kapott. Hát ha már benne van, nem szólhatok. Ja hogy a háziorvos ezt adta?! Legyen ez már az ő lelkiismerete. 76 éves nőnek a kínait?! Ám egyszer látom, hogy táskával jön a lift felé és a körfolyosón élő másik nővel állnak a liftnél. Az én ajtom pont a lépcsőnél a liftnél van. 

-Hova tetszik menni?- kérdezem. -Hát nem vagyok jól, kivizsgálásra megyek a kórházba. 
Gondoltam, hogy 1 hét vagy 10 nap és majd jön haza. Ám hiába lestem az ablakán a redőnyök nem mozdultak. 
Kikerestem a telefonszámát és felhívtam. Érdeklődtem, de nagyon nem beszélt. Azután már nem is lehetett hívni.
Szíven ütött amikor rokona mondta, hogy május 26-án hasnyálmirigyrák vitte el. 
Még látni vélem ahogy a virágokat locsolja, várom hogy a frissen sült pogácsákkal becsöngessen, Várom de hiába. Memóriám megőrizte azt a pillanatot, ahogy a liftnél megáll, a lift ajtaját tartva váltunk pár szót. Nincs búcsúzás, nincs ölelés....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Elkísérjelek?

 Vasárnap délután van. Kicsi lányom beszél, hogy el kellene még menni egy boltba, mert ötnapozik és még kellene ez meg az. Elkísérjelek? Ez ...