Translate

2021. február 13., szombat

Egy nő napja #fibromyalgia

 Tavaly a Mérce Pósfai Orsi forgatott volna velem videót egy napomról. 
A Rákóczi téri Vásárcsarnoknál találkoztunk volna korán reggel 6 órakor. Ez egy nyári reggel lett volna.
Akkor még minden gyógyszeremet szedtem, ezért a hasmenés eléggé megnehezítette a napjaimat.

Mint látható ez 1,7 km és 21 perc alatt lehet megtenni. Tehát nekem a séta kicsit több is lehet, nem kell rohannom mert kifulladok. Így is előfordul hogy meg kell állnom vagy csak lassítanom. Tehát a bevásárlás a piacon nagyon kellemes, hiszen cseveghetek, a "Hogy vagy" kérdésre köszönöm jól és te? Ami a legfontosabb, hogy van wc. Mert bár itthonról elindulva még visszafordulhatok ha hirtelen rám tőr a hasmenés, útközben viszont már nincs lehetőség wc-re menni. Ezért már szorongásig fajult a hasmenés, de annyira szorongtam, hogy már attól hasmenést kaptam. A lényeg, a riport nem készülhetett el rólam. Közben a covid járvány is egyre ijesztőbb lett, a kötelező maszkhasználat. 
Bevásárlás a piacon és attól függ hogy visszafelé hogy akarok jönni. Még 2 út választható: a Nagy fuvaros utca ott a hentes, vagy a József körút, fotózás a Blahán és séta közben. Mivel nyár van már csorog rólam a víz. Ez a borzasztó a nyárban, hogy +8 C fok és már bokáig csurom izzadtság vagyok. A vér a fejemben dübörög. Nyáron (tavasszal) milliméteresre van vágva a hajam, jobban tudom kezelni. 8-8:30 körül a lakásba érek, ledobálom a rajtam lévő ruhákat és eldőlök az ágyon. Kell egy óra mire újra használható állapotba jutok. A lányaim attól függően, hogy van a munkabeosztásuk vagy elmentek dolgozni a kicsinek online órája van, neki is változó, van amikor 7:30-kor ébred vagy csak 11-kor. Készítem neki a reggelit, Aztán az órák végéig színét sem látom. Kijön a szobájából, hogy 5-10 perc szünete van. Közben én elrendezem amit bevásároltam. Megfőzök, ő úgyis csak 3 órakor ebédel. Furcsa, hogy mindenkinek el van csúszva a napja. Én éjjel 2 körül ébredek. Ő akkor fekszik le. A másik kettő pedig ahogy a napirendje alakul. Ők elfáradnak mert kemény fizikai munkát végeznek a munkaidejükben. Csak én és a kicsi vagyunk fura időbeosztással. Tehát ha elkészült az ebéd, akkor lepihenek, persze a két macska is nappal alszik éjjel meg fogócskáznának, de hamar lenyugtatom őket.
Vissza a hasmenéshez. 
Rendeltem valamit, 8-kor bevettem a gyógyszereket, lepihentem. 10 óra után nézem a mobilom: nem fogadott hívás. Visszahívom, ki keresett, és hogy a megrendelt áruért lehet menni. Az Erkel tér, az 500 méter. Szövetség utca át a zebrán és már ott is vagyok. Készpénzt készítem elő, meg sem kérdeztem magamtól indulás előtt, kell wc-re menni? Sietek. De érzem, hogy nagyon nem lesz jó. Kapom az árut adom a pénzt a számlát meg sem várom, rohanás haza, de már az inger ott van, nagyon ott van. Így hazaérve ledobok magamról mindent a zuhany alatt kimosok minden ruhámat. Nagyon rossz ha a hasmenés vagy a lágy széklet uralkodik. Akkor azt mondtam. Átnézem minden gyógyszeremet, amiben van laktóz azt mellőzöm és meglátom hogyan változik a hasmenés, hogyan változik a labor érték. Úgyhogy rengeteg gyógyszeremet mellőztem. 
De a videó sem készülhetett el. Biztosan jó lett volna az Egy nő napja. Majd máskor. 
Napi gyógyszer: L-thyroxin a pajzsmirigy alulműködésre. Hashimoto anti TPO 1965. Pragiola reggel, délben este. D vitami komplex B vitamin néha Flemac, de semmi több. "Kidobva" a Merckformin, Miderizone, Apranax, Ludiomil, nem is tudom még mi mert estére is volt a gyomorégésre valami. Áprilisban vérvétel és nagyon várom, hogy mennyit javult az érték. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Elkísérjelek?

 Vasárnap délután van. Kicsi lányom beszél, hogy el kellene még menni egy boltba, mert ötnapozik és még kellene ez meg az. Elkísérjelek? Ez ...