Translate

2021. január 31., vasárnap

Élet a Virág(h)okkal

 Életünket számos anyagi ellehetetlenülés övezte. 7 ember megélhetése egy keresetből. Én GyES-en vagy GyET-en voltam és az 5 gyerek családi pótléka számított rendszeres bevételnek a gyerekek apja pedig az általam képzett kutyákkal ment vagyonőrként objektumokat őrizni. 
Egyszer a kiképző azt mondja: behívtak a rendőrségre, hogy Virágh László felől érdeklődjenek, milyen kapcsolatban állnak egymással. 
Én csak annyit tudtam egy volt katonatársától hogy bevitte a BM-hez. Mint később kiderült kőrözés alatt állt. Nem tudtam, hogy mit követett el. 
Neki kellett olyan ember akinél meghúzhatja magát? Soha nem derült ki. 
A lényeg, hogy gyereket akartam, így 1991 december 6-án első lányom megszületett. Akkor fent laktunk Pesten Marcsiéknál. Anyám vásárolt babaruhákat és hozott pénzt. 
Ám ebből a pénzből eltűnt akkor a 25 000.- jelentős összeg volt. Végül összeszedtük magunkat és visszaköltöztünk Sülysápra a 120 éves vályogházba. Mivel decemberben született meg első lányunk, A fűtést kellett megoldani. Közben az áramot is kikapcsolták, mert a villanyórás 20 Ft meg nem fizetése miatt lejelentett. 
Szóval leköltözés előtt Virágh Laci ezt intézte. Eszter Ócsán vigyázott 2 kutyámra, egy pedig egy állatorvosnál volt a kölykeivel. Ezeket is ki kellett rendezni.

Hát szóval így volt a kezdet. 
Mentünk Petróékkal mindenfélét őrizni. Repülőnap, bemutatók. Jó lett volna, ha kifizetnek rendesen.Közben második terhességem viseltem. 1993 május 14-én megszületett második lányom. Otthon estefelé.

Virágh Laci nagyon szerette az italt. Ez sem tűnt fel az elején. Megvette az 5 literes kannás bort, azt egész nap iszogatta. Megfőzött, mert nem engedett a konyha közelébe, "Te nem tudsz főzni"
Én csak az előkészítésben segítettem, igaz volt dolgom elég. A kútról friss vizet hordani, mosást a keverőtárcsás mosógéppel, amíg az nem volt akkor kézzel mostam. Pelenkákat kifőzni, kis baba ruhákat kimosni vasalni. Kutyáknak enni hozni az utca végén a csirketelepről. 

Kiderült hogy van egy testvére Zoli. Kéken van, az anyjuk halála Lacit kicsit felzaklatta. Nagypapájuk ekkor már idős otthonban élt, Zolinak pedig egy nagybácsi volt a gyámja. 
Végül eladták a Kéken lévő ingatlant 800 000.-ért amit elosztottak. Zoli szeretett játék gépezni, persze Laci elkísérte. Végül a pénzt jól elgépezték. Zoli jelentkezett a honvédséghez táposnak. Azaz a kiskatonákat ellenőrizték. Bent lakott a laktanyába. Én meg kifizettem az addigi tartozást, mert a bevonulásához kellett tisztálkodási eszköz (borotva, hab, cipőkrém stb)

Egyszer megjelenik egy autóval. Már nem katona, hanem biztonsági őr és valahol albérletben él, és csak jött. Egy hétre aztán maradt, majd otthagyta az autót mert összetörte, de ha akarjuk csináltassuk meg. Így ivócimbora autószerelő neki is állt teljes motorgenerál, színre fújás, új gumik műszaki vizsga. Aztán Zoli megjelenik, kellene a kocsi Romániába megy a barátnője után. Mondom neki, hogy lassan menjen a motor még bejáratós. Hát nem! Besüttette a motort.

Ó jelentős veszteség, hiszen nem keveset költöttünk a gépkocsira. 

1994 szeptember 11-én harmadik lányom is megszületett.

1998 február 11 a negyedik lányom is megszületett.

Akkor jelent meg a 3 szoba 3 gyerek 4 kerék így kerestünk megbízható kőművest, hogy a szoc.polból építsen téglaházat nekünk, mert a vályogra nem jár nem tudjuk bővíteni, azt el kell bontani utána.

6 hét alatt állt a tégla épület, szennyvíz akna, víz bevezetve, anyám állta a gáz bevezetést, a konvektorokat. 

(Majd megkeresem a fotót)

2001 október 24-én született meg az ötödik lányom, ekkor már az új építésűben laktunk. A lányaim iskolás koráról nem írok. Óvoda, iskola maradjon ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Elkísérjelek?

 Vasárnap délután van. Kicsi lányom beszél, hogy el kellene még menni egy boltba, mert ötnapozik és még kellene ez meg az. Elkísérjelek? Ez ...