Translate

2021. január 31., vasárnap

Civil szervezetek

 2003-ban bevezettük az internetet, tárcsás volt nappali bagoly csomag.
A NANE Egyesület 1994-ben jött létre és a neten keresgélve a "Miért vagyok szegény 5 gyerekkel". Miért vagyok a munkaerő piacon elkerülendő foglalkoztatott. Otthonról végezhető munka. Keresgéltem és a Magyar Szegénységellenes Hálózatot találtam. Ott kezdtem az önkénteskedést. Fényképezőgépet ragadtam, mert lányaimról anyák napjáról ballagásról soha nem volt fotó. 
Ám Virágh Laci egyre hülyébb lett. Féltékeny lett és a munkahelyén talát vonalas telefont. Arról hívogatott. Mígnem kaptam egy hívást, a telefonvonal tulaja hívott, ki vagyok és ki hív engem és térítsem meg az okozott kárt. Ugyanilyen nagy kárrendezés volt a hűségidő nappali bagoly is. Iszonyú mennyi pénz ment el ilyenekre.

Közben éreztem, itt fáj ott fáj. A terhességek kapcsán találkoztam addig orvossal. A gyömrői reumatológus azt mondta, szedjek gyógyszert, mert nem tudnék úgysem eljárni kezelésekre az 5 gyerektől. Tehát tudván hogy kezd kialakulni a testemben bizonyos fájdalom-nem kapok kezelést-. Viszont nem lehet huzat, az autóban sem húzhatják le az ablakot. Nem állhatok meg olyan helyen ahol légkondi működik. A vonaton is úgy kell ülnöm, hogy ott se érjen huzat.


Így mint az eseményeket megörökítő önkéntes vonódtam be, megismerve más civil szervezetek munkáit. NANE kiadványokból megtudtam, mi is az a családon belüli erőszak, és hoppá érintve vagyok. Leginkább a verbális bántalmazás, gazdasági kiszolgáltatottság jellemző. Laci italozása, a pénzszórása, eltüntette a pénztárcámat stb. a te nem vagy jó semmire, nem kapsz munkát.
Tehát a lényeg a kiszolgáltatottság. Az ötödik is bekerült óvodába, és akkor feketén elmentem csomagolni. Italokat címkéztem át és újra lettek csomagolva. Először a malomban, azután a szecsői kastélyban. Jó volt egy kis plusz pénzhez jutni. Ott lopták el az irataimat cakk-pakk. Újakat csináltatni, de a jogsimat már nem csináltattam meg. 
2006-ban chf-ben vettem fel személyi kölcsönt 800 000.-ot amiből amit csak lehetett kifizettem. Lett újra gáz lett újra fűtés. 
2008 volt a nagy kaszás az életemben. Májusban 3 millió Ft CHF kölcsönt a házra. Hogy járólap legyen, be legyen a fala hőszigetelve. 
Ám huss a pénz elfogyott. 
2010 ősze már nagyon bajos. Lányaim nem beszélnek az apjukkal. Én 2009-ben leérettségiztem Géza behívott egy tanfolyamra. Ott beszéltük, hogy kellene egy másik lakhatás. 
Végre találtam egy albérletet, IX Ráday utca, ahol a tulaj bejelentett, a kicsiknek a Lónyayban iskola Tündinek a Kisképző a Török P. utcában Dóra a Mester utcában, Kata meg vonatozott Nagykátára. OKJ-ra. Itt 18 hónapot laktunk, a tulajnak vissza kellett költöznie. Üllői út 66 a szomszéd meglepte magát dobgéppel. Itt már nem engedtem ablakot nyitni a 2x3 sávos forgalom zaja megőrjített. Dóra ekkor érettségizett és a dobgéptől nem bírt tanulni. Másik albérlet keresése. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Elkísérjelek?

 Vasárnap délután van. Kicsi lányom beszél, hogy el kellene még menni egy boltba, mert ötnapozik és még kellene ez meg az. Elkísérjelek? Ez ...