Translate

2023. június 8., csütörtök

Mit ennétek? Nem tudtam nem szerettem főzni

 Mert most muszáj visszaemlékeznem és most muszáj megírni.
Épp megszabadítanak gyermekeim az emlékeimtől....
Találtam egy borítékot, benne az akkor 12. osztályos lányom írásával. Ír a családjáról, testvéreiről és rólam valamint önmagáról, hogy mely tantárgyakból kellene javítania.
Leírja hogy anya nem tud és nem szeret főzni.
Tudni kell, hogy régen amikor gyerek voltam, nagyon sok bundás kenyeret sütöttem, nem csak magamnak, hanem unokatestvéreimnek is. Amikor iskolás voltam, természetes volt, hogy az iskolában ebédelek és ott uzsonnázok, otthon (albérletben, anyám 3 műszakban dolgozik) nem kellett főzni, ha enni akartam elbicajoztam nagymamámhoz vagy nagynénémhez. Talán a bevásárlás sem olyan volt, mint manapság. Arra emlékszem, hogy vettem krumplit vagy sorban álltam a hentesnél. Ha nem voltam napközis a másik albérletes családnál kellett volna ebédelnem. Nem voltam bevonva a főzésben. Dolgozni kezdtem és az ottani konyhán ettem. 
A lényeg tehát azon van, hogy otthon nem volt főzés nem volt kitől mikor ellesni az ételkészítést.
Persze amikor anyám háza elkészült és férhez is mentem, veszegettem szakácskönyvet vagy főzőkártyákat. Ám a hét három napján korán elmentem és későn értem haza. Hétvége a sült hús krumplival. 
Mikor és kitől kellett volna megtanulnom az ételek elkészítését?
Azután második élettársamtól születtek a gyerekek, de Ő nem engedett a konyhába főzőcskézni lehet mosogatni, lehet besegíteni az előkészítésbe, lehet a hozzávalókat megvásárolni. Ám főzni nem. 
Lehet hogy lányom ezeket nem tudja. Nem tudhatja...Ám elváltunk és lányaimmal Pestre albérletbe költöztem. Kellett volna ételt főzni, ám a mit ennétek kérdésre a válasz: nem tudom, nekem mindegy. Ott álltam évekig, hogy meg sem próbáltam a rántott vagy sült húson kívűl mást tálalni. Ebbe nem kaptam segítséget. 
Ám jó volt írását fogalmazását ma is olvasni.
Azt írja: anyukám nem szigorú és néha gyerekként viselkedik. 
Én felnőttként is szeretek gyerekként viselkedni. Talán nem volt olyan gyerekkorom, vagy nem tudom, de imádok gyerekként viselkedni pedig 59 éves leszek. Nem szeretek komoly felnőttnek látszani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Elkísérjelek?

 Vasárnap délután van. Kicsi lányom beszél, hogy el kellene még menni egy boltba, mert ötnapozik és még kellene ez meg az. Elkísérjelek? Ez ...