Translate

2023. január 16., hétfő

Mi az a fibromyalgia?

 


Az orvosnak is csak annyit írtam: ismeretlen eredetű izomfájdalmak. 
Ám tegnap felébredve, mintha az egész alvásom ideje alatt nehéz fizikai munkát végeztem volna. 
Te már biztosan pakoltál 5-10 kg-s zsákokat órákon át. Akkor tudhatod, hogy milyen. 
De ezt nehéz elmondani bárkinek aki a szavadba vág, meg sem hallgat. Pedig az idejébe beleférne. Ha már minimum 60 percet az orvoslátogató bent töltött nála. 
Én a paciens ügyfél is elvárnám, hogy első megismerkedésünkkor több időt szánjon. Még hogy holisztikus.
Tehát a környezetemben élőknek nem tudom átadni, hogyan is viselkedik a testem, és tiltakozik a testben élő lelkem és tudatom a testem ellen. Mikor nehéz a szavakat megformálni, amikor egy-egy gyógyszer nevét többszöri nekifutásra kimondani, vagy csak kérni egy szelet rántott csirkemellett a to-go -ban. Rámutatni még tudok, az eladó is érti, hogy mit szeretnék, mert már ismer.
Ne essek kétségbe?!
De kétségbe vagyok esve, életem egy része már nincs, az NFA-n elolvastam hogyan alakítsam ki további napi teendőimet. 
Persze én elkezdek főzni, de egyre azt érzem délelőtt, hogy muszáj aludnom, de legalábbis pihennem. Nem gond, elzárom a gázt a fővő étel alatt, pihenek. Itt megjegyzem, hogy én éjfél után felébredek a nem túl pihentető alvásból. Te akkor még a másik oldaladra fordulsz. Reggel 7 óra körül elmegyek a boltba, megveszem ami a listán van. Hazaérve kipakolok és teszem a háztartásban a munkát. Mert ez is munka. Ne feledd: munka. A háztartás munka. Főzés a két cica ellátása, sepregetés, a mosás utáni kiteregetés a mosogatás: ez mind munka. Családom megbecsüli ezt a tevékenységemet. 
Betegség és munka. Én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy gyermekeim gondoskodóak és anyagilag támogatnak. Alapítványommal még pályázok pénzekre, hiszen a felhívás napjára készülni kell. Május 12. de két május 12 nap között van 364 nap amikor azt gondolod hogy semmit nem csinálok. Pedig csinálok: kutatok az interneten van-e újdonság, van-e orvosi vélemény, van- e új fájdalomcsillapító. Megszólítok emailban politikust és újságírót. Beszéljünk a fibromyalgia betegségről.
Válaszolnak? Válaszolnak: ha lesz idejük, és én várok és várok. 
Ma a magyar egészségügy eléggé lehalt, amortizálódott. Avitos. Velem együtt....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Elkísérjelek?

 Vasárnap délután van. Kicsi lányom beszél, hogy el kellene még menni egy boltba, mert ötnapozik és még kellene ez meg az. Elkísérjelek? Ez ...