Translate

2023. augusztus 1., kedd

Ez nem egy kudarc

 Úgy szeretném megírni ezt a kis esszét, ha később olvassátok, akkor se legyen sértő.
Lassan 1 éve ment el a kicsi. Hamarosan visszatér, mert a terv nem úgy alakult, ahogy azt eltervezték. A rajtuk kívülálló okok miatt így történt. 
Ez nem kudarc, hanem tapasztalatszerzés. Így kell kezelni. 
Mert ha elmész másik országba élni, tisztában kell lenni annak az országbak a szabályaival. És szerintem mindenütt alap, a -legyen annyi pénzed, hogy bérelj egy lakást és legyen élelemre- 
Mivel nem tudom, hogyan zajlott annak idején a lakásbérlés "jön majd a hugom is" de kimaradt a bérleti szerződésből. A tulaj utolag sem akarta a kicsit rávezetni a szerződésre, holott szükséges a lakcímkártyához, nem tudom hogyan zajlott az, "hogy ott fogsz dolgozni" de a munkát biztosító egyén mégsem adott neki munkát. Tehát a terv nem sikerült. Keresni álláshírdetéseket és várni várni, lesz-e havi bevételt biztosító munka. De telik az idő. 
Megnéztem mi van, ha valaki látogatóba megy vagy alkalmi munkát vállalna vagy családtaghoz költözne ki élni dolgozni. 
De nem tudom végigolvasni mert egy ablakba be kellene jelentkeznem. 
Viszont a lényeg a lakcímkártya. 

Magyaroszágon is ez a lényeg, hogy legyen lakcímed ott, ahol naponta lefekszel, felkelsz és élsz. Itthon is kell bérleti szerződés, ha nem saját tulajdonodban élsz, ha van nevedre és családtagjaid is a felsorolásban szerepelnek bérleti szerződés akkor lesz lakcímkártya, vagy nincs akkor lakcímnélküliként számos lehetőségben korlátozva vagy. 
Nem szeretném, ha elhangzana, amíg a kenyeremet eszed, addig nincs beleszólásod, nálunk nem így működik. 
Jöjj haza és megoldjuk, tudod úgy mint amikor még tanultál. 
Nem sok mindenbe szóltam, bele, hisen a személyes megtapasztalás fontos. Mint amikor hiába mondtam, hogy ne nyúlj hozzá mert forró, nem tudtad, hogy mi az hogy forró, meg kellett érintened és megtapasztalnod, hogy a forró az fáj. Persze ez is egy tanulási folyamat. Kitaláltatok valamit, de nem úgy alakult és nem tudtátok pozitívra másképp kihozni, csak úgy ha hazajössz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nyirokmirigy megnagyobbodás mint egy dió

 2024.02.18-án reggel egy csomót vettem észre a jobb karom, hónaljhoz közeli részén. Ma azért elmentem a háziorvosomhoz. Kértem volna emailb...