Translate

2021. november 9., kedd

agyi/nyaki verőérelmeszesedés

 

Mindjárt 57 éves leszek! Juhuuu! Amikor anyám ennyi idős volt, hozott magával koponya röntgen képeket. A gyerekorvosunknak mutattam meg, mondja el, hogy mit kell értelmezni. Igen anyukájának agy és nyaki érelmeszesedése van. 

Mivel nekem már 6 éve egy trauma miatt mindenem fáj és összeolvastam más sok tudományos kutatást, hogy a fájdalomérzetet akár az agy vérellátásának csökkenése is okozhatja, ha a fájdalomközpontnál neem megfelelő a vérellátás. Neurológusom nem adott MR-re beutalót, ezért magánúton végeztettem el majd mentem magánúton neurológushoz, aki még UH-doppleres vizsgálatot javasolt. Háziorvosom megírta a beutalót, és így már  meg is történt az állami ellátás keretében a nyaki erek vizsgálata. Jobb oldali ér meszes. Pont. Nincs is már mit erről beszélni. Anyám soha nem dohányzott én viszont igen. Lányaimnak is tudniuk kell, hogy bárhogyan de ki tudják küszöbőlni a vérerek elzáródását. Hiszen csendes gyílkos.
"Az érelmeszesedés szív-és érrendszeri betegségeket, magasvérnyomást, stroke-ot és demenciát okozhat. Jelenleg nincs hatékony gyógymódja a betegségnek, amelyet a kalcium lerakódása miatt megkeményedő plakkok okoznak, rugalmatlanná téve az artériákat, akadályozva a szervezet vérellátást."
Idézem a patikamagazinból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Elkísérjelek?

 Vasárnap délután van. Kicsi lányom beszél, hogy el kellene még menni egy boltba, mert ötnapozik és még kellene ez meg az. Elkísérjelek? Ez ...