Translate

2021. január 31., vasárnap

Fibromyalgia 2015 a kezdetek

  Csécsei Ilona vagyok 2015-ben ért valami. Érzelmi megterhelő stressz, vagy bakteriális vagy vírus fertőzés, vagy akár légkondicionáló okozta izommegfázás. Arra eszméltem, hogy izomlázszerűen fáj minden izmom, a meleg víz rontott a dolgon. 

Fotós vagyok és lépcsőházi takarító, nekem 3 emelet lépcsőit kellett heti háromszor leseperni, felmosni heti hatszor kukákat kihúzni és visszahúzni a ház előtt a járdát felseperni. 
Ám jött ez a szörnyű izomfájdalom. Alig bírtam mozogni, de mennem kell elvégezni a munkámat. Közben elmentem az orvoshoz, elmondtam, hogy mindenem fáj kezdjük el valahol a vizsgálatokat. Az orvos mondta szedjek valami fájdalomcsillapítót mondjuk apranaxot és izomlazítónak miderizonét. Kértem időpontot egy klinikára 3 hónap múlva tudnak fogadni. Sírtam és dolgoztam. Nyögtem és dolgoztam. Nagyon rossz volt fájdalommal dolgozni. Januárban viszont az ORFI-ba kaptam időpontot, mert a Gerincgyógyászatiban nem találtak semmit. A reumatológus doktornőnek is elmondtam, mindenem fáj, minden izmom fáj. Vettek vért reuma faktor, bechterewre, és még ki tudja mi mindenre. Elküldött CT-re. Nem tudott adni bajomra gyógyszert. Ő elment szülni. Rá egy év szenvedést követően egy másik doktornő vizsgált meg. Akkor volt a vízi vb. Nagyon türelmetlen volt velem szembe. Majd mondta hogy telefonon érdeklődjek. Az asszisztens vette fel a telefont. Ő azt mondta, hogy talán keressek egy fájdalomambulanciát. Így a neten keresgéltem. Országos onkológiai központot találtam, oda kértem időpontot. A doktornő kikérdezett, majd felírta a Teperint. Amit én nem akartam beszedni. Kutattam tovább, így a Kútvölgyi Klinikai tömb reumatológusához mentem. Megvizsgált és mondta hogy kérjek időpontot a pszichiáterhez. Közben a neurológus is vizsgálgatott aki végül immunológushoz küldött. Sjöngren vagy Lupus?

A facebookon kutattam krónikus fájdalom csoportokban, ahol mondtak egy orvos nevét. ORFI-ba mentem ehhez az orvoshoz aki megvizsgált és ráírta a papírra fibromyalgia. Szedjem a Ludiomilt. Nem akarom szedni. Mivel azt vettem észre, hogy a memóriám nem tökéletes, felejtek vagy mi a szösz. A memória központban kikérdeztek, elkérte az összes addigi papíromat. Majd egy hét múltán mentem hozzá. Nincs demencia. Azt üzeni a neurológia professzora, szedjem a Ludiomilt. A lábfejeim nagyon fájtak, elmentem a diabétesz vizsgálatra, javasolták a Thiogammát amitől rosszul voltam. A neurológus a Pragiolát javasolta emelkedő dózisban. 
Nagyon sok orvost meglátogattam, csak ketten mondták ki a fibromyalgiát. Leszázalékoltak egészség 47, betegség 57. 
Itt írok a facebookon

Mivel május 12-én van a Nemzetközi fibromialgia-tudatosság napja

A WHO 1992-ben reumatikus betegségként elismert fibromyalgiát krónikusan elterjedt és tartós fájdalom jellemzi, amely a test több területén jelentkezik. Ez befolyásolja a funkcionális kapacitást, amely idővel és egyénenként változik.


Azt gondoltam, hogy ezen a napon és ezt megelőző héten felhívom a figyelmet egy láthatatlan fájdalmas betegségre.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Elkísérjelek?

 Vasárnap délután van. Kicsi lányom beszél, hogy el kellene még menni egy boltba, mert ötnapozik és még kellene ez meg az. Elkísérjelek? Ez ...